February 23, 2011

saya manang 5ribu!

in this old moon time (bulan tua blang sabah) everybody talking about money money money 
and i honestly really don't have any money rite now..even kurik tabung bha.. kesian kan..
but i didn't expect this..


early this morning, when me as usual busy online-ing at the office, i receive a call which pop out on my hp screen "witheld" so, i answered it and a man voice speaking on the line:


"asalamualaikum dan selamat pagi cik, saya menelefon daripada pejabat kami, saya ingin memberitakan kepada cik bahawa cik telah memenangi hadiah wang tunai sebanyak lima ribu ya. ini adalah sehubungan dengan produk kami iaitu produk Power root, yang mana cik dan keluarga cik telah menggunakannya dan hadiah ini adalah untuk cik sekeluarga"


i was a little blurred at that time and there was this bling bling icon in front of my eyes. but sense come to mind which reminded me the earth and me start saying:


"hurm encik, macam mana saya boleh menang sedangkan saya tiada ikut pertandingan pun??"


that man: "begini cik, kami mempunyai nombor telefon dan maklumat tentang semua ahli-ahli kami yang telah menggunakan produk ini, sekarang ini cik menduduki tempat ketiga dan telah memenangi lima ribu. sekarang saya nak tanya, cik ada maybank bank tak?"


i was thinking this guy truly are culprit needed to be arrested! but i continue the conversation:


"saya memang ada akaun maybank"


that man: "ok begini cik, sekarang ni ada tak machine atm berdekatan?"


at this moment, i'm a bit didn't hear him clearly since saya ni tuli-tuli sikit so i asked him stupid question:


"ko ni orang mana? and he said he is ORANG SABAH.. oo orang sabah, ko cakap siak bha sabah baru saya paham, tadi ko ckp tu sy tidak berapa paham ni."


too bad he is really cheating, he still continue in speaking his slang and saying:


(i am actually make this story short so i skip a few hehe)


"cik saya sekarang dalam ofis Bukit Jalil kami tidak boleh bercakap dalam bahasa sabah." wtf??? " jadi cik, sekarang ni boleh tak cik p atm machine dan masukkan kad atm?"


and i also go on cheating.


actually he called 2 times. 


first: asking me whether i have a mbb acc and asking me to go to mbb atm machine.
second: i was at the atm machine and me will cucuk kad mbb to the atm machine and receive the money.


 well the story goes on..as i also go on cheating:


"aduh..saya tiada bawa kad atm, tadi kau suruh saya p atm mesin dan tekan tekan tekan trus saya dapat hadiah saya, ko tidak cakap pun suru bawa kad atm?"


the man: "masya-Allah, kenapa cik tidak bawa,  iya memang perlu bawa kad atm kalau tidak macam mau berurusan dengan atm?"


me: "tu lah kenapa ko tidak cakap sabah, kalo tidak saya faham juga sikit, ko orang mana? bilang orang sabah kan?"


the man: " saya orang KK"


me: "nah momoros nopo sabah bo. karati oku nogi."


the man: "hesh cik tidak pandai faham, sekarang ni cik mau hadiah atau tidak? kalau mahu kamu cari atm kad mbb dan saya urus hadiah cik, kalau tidak saya bagi dengan orang lain"


me continually annoyed him haha


me: " ko ni cakap sabah bha..ko buyuk ni kan sama saya, tambirang ooo!!!"


the man: " cik sekarang ni pergi ke atm machine sahaja dan saya urus hadiah cik" atukoii...berabis la dia suru saya p atm kan..checkmate suda dia hahaha


me: " continue babbling !@@#%#$&$%*%^(^&)*&)*(_#$^#$%@"


the man finally fed up and hang up...


hahahahahahahahaha at last! this culprit really don't have anything but cheating and stole others money. 


hey p cari kerja la! cari duit HALAL.


but don't worry, i forgave him..i pray so that he repent and God also bless him so that he will learn the lesson and never do bad again. Amen. 


so lesson here people. though how poor we are (macam saya tiada duit suda) don't ever be cheated by this culprit! be smart :) 



8 mumblings:

Unknown said...

dia ingt ko org2 tua tuh yg buli kasi buduh2, teda lain la tu msti dia suru transfer duit p akaun dia tu..

beaty said...

budu puya orag ni..alalala mau tipu lagi ni....aiyaaa

Unknown said...

anakitikminumcolabergas...hehehe!! tu la bha sot btul tu org..cis..kalo sy mcm crew CSI yg bole track dari mana tu kol kan..trus sy p crime scene n tangkap dia (berangan jadi polis dlu kejap heehhe

beaty..tu la bha!!! mmg budu :))

Dda Ly said...

hadoi mcm ni punye org pon ade ye?

jom ke rumah..
http://laydie-dda.blogspot.com
keep in touch k...:)

Unknown said...

kick owh kan... haha

Unknown said...

dda ly: kan...sangat terkilan ada org guna macam ni nak duit lebih ish ish ish...da follow :) thanks..keep in touch too ^^

shery..kick btul bha...ada perasaan macam kaya sikit jg suda time dia kestau sy menang 5ribu hahaha...nasib nasib sy tidak termasuk perangkap ni org.

Jerung Gergasi said...

dah banyak kali budak tak betul ni call. kelakar jer ..~

Unknown said...

ahmad...erk? hurm..tak tau la kenape budak ni mcm nie...heran heran kan? takder keje lain...hurm

Post a Comment

love love love

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShoutMix chat widget
home who is she? Deseo Respetara members of
Best Blogger Tips